Editorial

Astrofork no es sólo una manguera a presión de análisis sesudos, también es una editorial que publica juegos en español e inglés, y que está en proceso de maduración.

En este momento, nuestra base de operaciones está en Itch.io, donde está nuestro catálogo, mayormente, por ahora, en inglés, aunque eso podría cambiar pronto.

Como su autor principal, Astrofork es una editorial comprometida con la accesibilidad para el rolero casual, la inspiración de mundos fantásticos que saquen de lo cotidiano o que lo desencajen: no nos gusta lo rutinario, el status quo, las vacas sagradas.

Seguimos las tendencias del hobby, pero no somos meros vanguardistas: queremos cuidar la accesibilidad e, igual de importante, el alma de nuestras creaciones, que son un instrumento de juego pero también tienen algo para decir sobre el mundo.

Somos una editorial autopublicada, pero dentro de la medida de nuestras posibilidades, le damos a las pruebas un lugar central dentro del proceso de diseño. No publicamos panfletos injugables, y pueden leer mis diarios de diseño para cerciorarse de ello.

Joaquín Ollo

Mis juegos

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Pueden suscribirse para descargar, por el momento, el catálogo de juegos existentes, o comprarlos en itch.io.

El susurro de las cosas

El Susurro de las cosas es un juego colaborativo, o story game, en el que construimos la historia de un sujeto arrojado a una crisis, a partir de la cual empieza a escuchar el clamor secreto de todo lo existente. Las ánimas vociferan al protagonista, intentan persuadirlo, seducirlo, arrastrarlo, según sus intereses. Y un espíritu particularmente poderoso hará todo lo posible para hundirlo en la miseria. Depende del protagonista su capacidad para conseguir el favor y la ayuda de las demás ánimas que observen este enfrentamiento.

Lo quiero!

Eternal Prometheus

Where there's divine fire, there are Promethei seeking to steal it for all of us, whatever the time, whatever shape humanity, the gods, and the fire take. Prometheus is an eternal figure, in representation of our ambitions and desire for self-governance. His quest is that of all of us, her actions shape our destiny, his punishment ours too. 

Eternal Prometheus is a story game where one player takes on the quest for godly fire, while all other players channel the Moiras, the sisters that decide and weave everybody's fate, including the gods'. The will test and judge Prometheus' performance by placing obstacles in his way and voting what is he worthy of. Prometheus' vices and virtues will be appraised, and in the end Fate itself will determine the consequences for his defiance.

¿Dónde lo compro?

The Labyrinth of Verra

When the elder people arrived in Verra, they found a hostile world in a savage state, its rivers molten, its mountains vomiting ash and rock into the air, jungles reaching the clouds, matter itself constantly transformed. The source of all chaos, a young but terrible God and Goddess, Verra, dwelling in the underground.

They came to bring order to this world, and so the elder people went into Verra's lair and slaughtered them, scattering their pieces in a magic labyrinth. As centuries elapsed, Verra's pieces gained conciousness as mutant monsters, of their past oblivious, purposelessly crawling in circles.

Most monsters repeat cycles, a few awaken ones know single paths between locations or hold some memories of their past. Big monsters rule over smaller ones in their domains. All awaken monsters compete to eat each other and grow in size, power or memories.

How will you escape the labyrinth? Can you become Verra again? You'll play to find out.

Me interesa sobremanera

The Blob

You're a blob in a world where everyone has their shape assigned. You're barely tolerated, but everyone wants you to find a stable shape.

This is a short game made for the index card game jam, about feeling different and under pressure to conform to society's mold.

Me hallo intrigado